مقالات تخصصی

نحوه نگهداری تجهیزات آشپزخانه های صنعتی

یکی از مراحل مهم در راه اندازی رستوران و فست فود خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی است . بعد از هزینه ای که صرف تهیه مکان رستوران و فست فود می شود تامین تجهیزات پر هزینه ترین مرحله خواهد بود . جهت مدیریت و کنترل هزینه ها ، تا جای ممکن باید هزینه های جانبی را آگاهانه کاهش داد . از آن جایی که خرید دوباره تجهیزات ، مبلغ قابل توجهی را به هزینه ها اضافه می کند لازم است مدیران رستوران و فست فود برای نگهداری هر چه بهتر تجهیزات اطلاعات خود را افزایش دهند .

نگهداری از تجهیزات آشپزخانه صنعتی باعث افزایش طول عمر مفید و هم چنین استفاده از آن ها با بالاترین بهره وری در بیشترین زمان ممکن است . منظور از نگهداری در واقع توجه به نکات کاربردی ضمن استفاده از تجهیزات ، عیب یابی درست ، تعمیر به موقع آن ها و هم چنین تعویض قطعات در صورت نیاز است .

یکی از مواردی که به تشخیص زود هنگام خرابی تجهیزات کمک می کند آشنایی با طرز کار دستگاه و عدم دخالت در جابه جایی قطعات داخلی در حین بروز مشکل است . در ادامه به بررسی برخی از دلایل بروز مشکل و هم چنین روش های نگهداری از تجهیزات آشپزخانه صنعتی می پردازیم .

محتوا پیشنهادی : جهت مشاهده تجهیزات کافی شاپ در اصفهان کلیک کنید.

نگهداری تجهیزات آشپزخانه صنعتی

1-    دفترچه راهنما

دفترچه راهنمای هر محصول شامل معرفی دستگاه و اجزای تشکیل دهنده آن است . این دفترچه شامل دستورالعمل هایی است که قبل از استفاده باید به آن ها توجه شود و هم چنین شامل  نکاتی است که برای تمیز کردن و نگهداری تجهیزات ، دانستن آن ها ضروری است . قبل از راه اندازی محصول دفترچه را مطالعه کنید و یا نکات لازم را شفاها از تولید کننده تجهیزات بپرسید .

2-    ضمانت و خدمات پس از فروش

برای رستوران و فست فود خود تجهیزاتی را خریداری کنید که دارای ضمانت و گارانتی باشد . تجهیزات آشپزخانه صنعتی به دلیل استفاده مکرر بعد از مدتی ممکن است نیاز به تعمیر و یا تعویض قطعه داشته باشد . در صورتی که شرکت تولید کننده برای تجهیزات خود گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه نماید شما می توانید از این خدمات استفاده کنید و در کمترین زمان و به بهترین شکل مشکل دستگاه خود را برطرف کنید .

3-    تمیز کردن تجهیزات

تجهیزات فست فود و تجهیزات رستوران با توجه به اینکه در کدام بخش از آشپزخانه استفاده می شوند نیاز به تمیز کردن در فواصل زمانی مختلف دارند . تجهیزاتی که در بخش پخت هستند به دلیل تجمع چربی ، دود و ذرات بخار در آشپزخانه بیشتر نیاز به تمیز شدن دارند . برخی از تجهیزات مانند وسایل ریز آشپزخانه باید روزانه تمیز شوند و برخی دیگر مانند فر پیتزا ریلی در فواصل زمانی مشخص با توجه به حجم استفاده نیاز به تمیز شدن دارند . در صورت عدم توجه به این نکته ، تجهیزات کارایی خود را از دست می دهند و بازدهی بالایی نخواهند داشت .

لینک پیشنهادی : جهت خرید میز و صندلی فست فود در اصفهان کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *